1 Kasım 2014 Cumartesi

Kanister

Benzin deposunun kapağını açtığınızda fıss diye bir sesle depodan hava çıktığını farkettiyseniz iki durum söz konusudur. Öncelikle deponun çalışma sistemi hakkında kısa bir bilgi vereyim. Sıcaktan ya da çalkalanmadan dolayı depodaki benzinde buharlaşma olur. Bu buhar depo havalandırmasından geçer. Kanister denen karbon bir filtrede birikir. Filtreden sonra Kanister Valfi denen küçük bir parça vardır. Motor belli bir sıcaklığa geldikten sonra uygun zamanda bu valf açılır ve benzin buharı boğaz kelebeğine gönderilir ve motorda yakılır. Şayet depo havalandırması tıkalıysa depo kapağını açtığınızda bu gaz kapaktan uçar gider. Diğer durum, eğer kanister ömrünü tamamlamışsa ya da kırılmış çatlamışsa (yaklaşık 100.000 km) benzin buharını filtre edemez ve yine bu gaz uçar gider. Başka bir durum ise, Kanister Valfi'nin arızası halidir. Ben kontrol ettiğimde bu valf takılı kalmıştı. Yani buhar depodan çıkıp kanistere geliyor ve hiç durmadan, araba çalışmazken dahi boğaz kelebeğine gidiyordu. Yerinden söküp wd 40 ile temizlediğimde düzeldi. Normalde sürekli kapalı halde olması gerekiyor. Motor ısındıktan sonra ECU bu valfi açıyor ve gazı boğaz kelebeğine göndererek motorda yakılmasını sağlıyor. Kanister ve Kanister Valfi deponun sağlıklı şekilde havalandırılması, buharlaşan gazın yakılarak kullanılması açısından önemlidir. Bu sistem çalışmazsa benzin depodan uçup gider ve bu da motorda yakmasanız bile aşırı yakıt tüketimine neden olur. Aracımızda fazladan hiç bir parça olmadığını unutmayalım. Fotoğraflarını çekip kısa sürede ekleyeceğim.

1 yorum:

  1. Merhaba. Çoğu zaman benzin almaya gidip kapağı açtığımda bu fıstık sesini duyarım. Bu ses olmalımı, olmamalımı? Birde Nerede bu kan ister valfi. Teşekkürler.

    YanıtlaSil