25 Aralık 2014 Perşembe

Kışın Yakıtı Düşürmek İçin

Malum artık kış geldi, havalar soğudu. Dolayısıyla otomobillerimizin motoru artık daha geç ısınıyor. Otomatik jikle daha uzun süre devrede kaldığı için de yakıt tüketimi bir miktar daha artıyor. Aslında bu durumu mühendisler düşünmüş olmasına karşın ustalar da bir şeyler düşünmüş ve özellikle kışın işe yarayacak olan manifold ısı muhafaza sacını sökmüşler! Yerine takıp bu şekilde kullanmaya başladığımdan beri gözle görülür şekilde jiklenin daha kısa sürede devreden çıktığını farkettim. Zaten normal olan da bu. Soğuk çalıştırmada bir miktar sıcak hava (manifold ısı muhafaza sacından çekilen sıcak hava) yakıtın daha iyi püskürtülmesi ve manifoldta damlacık şeklinde kalmaması için gereklidir. Hatta yazın dahi yüksek süratlerde araç zaman zaman sıcak hava emme ihtiyacı duymaktadır. Evet, soğuk havada oksijen yoğunluğu daha fazla olduğu için önemlidir ama soğuk motorda yakıtı düzgün püskürtemeyecek raddeye kadar geldiğinde yarardan çok tüketim olarak zarar verir. Uzun lafın kısası, ısı muhafaza sacı boşuna takılmamıştır,boşuna konmamıştır. Not: Uzun süredir yazmıyorum çünkü benzin almak dışında yaptığım herhangi bir işlem yok :) Arızasız, kazasız belasız günler:)

1 yorum: